Betyg..

Juste fick hem mina betyg igår, alltså gud så tråkigt pappret såg ut eller!
Jag hade nämligen fått C i alla ämnen utom två (hemkunskap-D och Spanska-B) vilket gjorde att det inte alls var så speciellt svårt att se vilket betyg som hörde till vilket ämne.. Bara jag som hade det problemet eller? :(
.
- För er som inte förstår det nya betygsystemet så kan jag förklara lite snabbt. Det finns från A-F.
A- Mvg/Mvg+
B-Vg+/Mvg- (för att få ett B så måste du vara närmare A än C)
C-Vg
D-G+/Vg- (för att få ett D så måste du vara närmare C än E)
E-G
F- Ig
- - inget betyg
.
Där har ni ungefär hur det fungerar, kan även passa på att tillägga att det är efter 9;ornas kursplan som betygen sätts, alltså är det omöjligt att få ett A när man som jag bara har gått första terminen av 8:an (då ska man alltså ligga på E,D,C ungefär) Haha, usch nu ska vi inte prata mer om skolan här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0